Joga poziom 1 i 2

Joga poziom 1 – joga metodą Iyengara dla osób po kursie jogi od podstaw (1,5 miesiąca praktyki – 14 lekcji).

Joga poziom 2 – joga metodą Iyengara dla osób praktykujących ponad 10 miesięcy.

Na zajęciach używamy pomocy: klocków, pasków, pasów, kocy, krzeseł, lin.
Pomoce w tej metodzie umożliwiają wykonywanie ćwiczeń osobom w różnym stanie zdrowia, różnym wieku czy naturalnych ograniczeniach w ciele.
Iyengar usystematyzował i sklasyfikował pozycje ciała (asany) . Opracował ich warianty. Podzielił asany na kilka grup. Nauczanie asan zaczyna się od pozycji stojących, które wpływają na elastyczność i stabilność ciała, wzmacniają je i przygotowują do praktyki pozostałych ćwiczeń: siadów, skrętów, wygięć do przodu, pozycji odwróconych, oraz wygięć do tyłu. Skręty znakomicie wpływają na kręgosłup i organy wewnętrzne. Wygięcia do przodu rozciągają tył ciała, wyciszają i uspokajają, oraz przywracają równowagę psychofizyczną. Wygięcia do tyłu dodają energii, zapału i chęci do życia oraz uczą przezwyciężać strach. Pozycje odwrócone regenerują, wzmacniają siły obronne organizmu, a także zapewniają stabilność emocjonalną.
Po śmierci Iyengara, metoda ta, za względu na swoje terapeutyczne zastosowanie, jest wciąż żywa i ciągle się rozwija.

Jogę poziom 1 prowadzą: Alicja Kozubska, Dorota Węsierska.
Jogę poziom 2 prowadzi Zofia Netter.

Zapisz się

Powrót do listy zajęć