Joga dla każdego/ Joga poranna/ Joga na lunch

Joga metodą Iyengara. Na zajęciach używamy pomocy: klocków, pasków, pasów, kocy, krzeseł, lin. Na każdych zajęciach przypominamy podstawy.
Pomoce w tej metodzie umożliwiają wykonywanie ćwiczeń osobom w różnym stanie zdrowia, różnym wieku czy naturalnych ograniczeniach w ciele.
Iyengar usystematyzował i sklasyfikował pozycje ciała (asany) . Opracował ich warianty. Podzielił asany na kilka grup. Nauczanie asan zaczyna się od pozycji stojących, które wpływają na elastyczność i stabilność ciała, wzmacniają je i przygotowują do praktyki pozostałych ćwiczeń: siadów, skrętów, wygięć do przodu, pozycji odwróconych, oraz wygięć do tyłu. Skręty znakomicie wpływają na kręgosłup i organy wewnętrzne. Wygięcia do przodu rozciągają tył ciała, wyciszają i uspokajają, oraz przywracają równowagę psychofizyczną. Wygięcia do tyłu dodają energii, zapału i chęci do życia oraz uczą przezwyciężać strach. Pozycje odwrócone regenerują, wzmacniają siły obronne organizmu, a także zapewniają stabilność emocjonalną.
Po śmierci Iyengara, metoda ta, za względu na swoje terapeutyczne zastosowanie, jest wciąż żywa i ciągle się rozwija.

Zajęcia prowadzą: Zofia Netter, Asia Bober, Agnieszka Szczypińska, Marta Majewska.

Zapisz się

Powrót do listy zajęć