Joga dla początkujacych

Joga metodą Iyengara dla osób praktykujących poniżej 6 miesięcy. Na zajęciach używamy pomocy: klocków, pasków, pasów, kocy, krzeseł, lin. Na każdych zajęciach przypominamy podstawy. 
Pomoce w tej metodzie umożliwiają wykonywanie ćwiczeń osobom w różnym stanie zdrowia, różnym wieku czy naturalnych ograniczeniach w ciele. 
Iyengar usystematyzował i sklasyfikował pozycje ciała (asany) . Opracował ich warianty. Podzielił asany na kilka grup. Nauczanie asan zaczyna się od pozycji stojących, które wpływają na elastyczność i stabilność ciała, wzmacniają je i  przygotowują  do praktyki pozostałych ćwiczeń: siadów, skrętów, wygięć do przodu, pozycji odwróconych, oraz wygięć do tyłu. Skrętyznakomicie wpływają na kręgosłup i organy wewnętrzne. Wygięcia do przodu rozciągają tył ciała, wyciszają i uspokajają, oraz przywracają równowagę psychofizyczną. Wygięcia do tyłu  dodają energii, zapału i chęci do życia oraz uczą przezwyciężać strach. Pozycje odwrócone regenerują, wzmacniają siły obronne organizmu, a także zapewniają stabilność emocjonalną. 
Po śmierci Iyengara, metoda ta, za względu na swoje terapeutyczne zastosowanie, jest wciąż żywa i ciągle się rozwija.

Joga dla biegaczy

Joga dedykowana osobom biegającym. Jest doskonałym uzupełnienie treningu biegowego.  Pozwala na lepsze efekty przy rozciąganiu pospinanych mięsni i powięzi. Uczy świadomego oddychania, więc pozbywamy się zalegających resztek powietrza i uczymy się oddychania cała powierzchnią płuc, zwiększając tym samym, naszą wydolność oddechową.

Joga poziom I

Joga metodą Iyengara dla osób po kursach od podstaw (1,5 miesiąca praktyki- 14 lekcji). Na zajęciach używamy pomocy: klocków, pasków, pasów, kocy, krzeseł, lin. Pogłębiamy praktykę i przygotowujemy się do praktyki pozycji odwróconych.

Joga poziom II

Joga metodą Iyengara dla osób praktykujących ponad 6 miesięcy. Na zajęciach używamy pomocy: klocków, pasków, pasów, kocy, krzeseł, lin. Pogłębiamy praktykę i uczymy się pozycji odwróconych.

Joga dla każdego/ joga poranna

Na te zajęcia jogi metodą Iyengara może przyjść każdy bez względu na stopień zaawansowania. Poziom grupy weryfikują osoby, które uczestniczą w zajęciach.

Joga kręgosłupa

Profilaktyka schorzeń kręgosłupa, znosząca stany bólowe pleców i uwzględniająca ograniczone możliwości wykonywania niektórych asan, także dla osób z ograniczeniami ruchomości stawów. Zestawy ćwiczeń ze zwróceniem szczególnej uwagi na prawidłową postawę ciała, wzmacnianie mięśni tułowia oraz delikatne rozciąganie. Przed pierwszymi zajęciami konieczna jest konsultacja z osobą prowadząca zajęcia.

Joga
i mindfulness

Mindful Joga (Uważna Joga) jest doskonałą praktyka dla wszystkich, którzy chcą pielęgnować zdrowie fizycznie, psychicznie i emocjonalnie. Są to zajecia łączące klasyczne pozycje jogi (asana), ćwiczenia oddechowe (pranayama), odpoczynek (głęboka relaksacja) z praktyką uważności i medytacji. Uważność polega na byciu obecnym w danej chwili, obserwowaniu rzeczy bez przywiązywania się do nich, bez osądu. Dzięki praktyce uważności uczymy się akceptacji siebie oraz innych. Medytacja przywołuje nas do chwili obecnej i sprawia że życie staje się łatwiejsze
Joga i Mindfulness pomagają nam kultywować większą świadomość oddechu, ciała, myśli i emocji, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć siebie i znaleźć nowe, bardziej pomocne sposoby reagowania na wyzwania w naszym codziennym życiu. Podczas
praktyki Jogi nasz umysł wycisza się stajemy się wpełni świadomi tego momentu, tej chwili. Pozycje Jogi stają się praktyką wglądu opartą na pełnej akceptacji i zrozumienia.
Uważność zawsze była istotnym aspektem fizycznej praktyki jogi. Mindful Yoga koncentruje się głównie na świadomości umysł-ciało, a nie na szczegółach wyrównania i dokładnej postawie fizycznej. Chodzi o kultywowanie uważności, wykorzystując asanę jako narzędzie do odkrywania siebie.
Ten rodzaj jogi stosuje Podstawy Uważności Buddyjskiej: współczucie poprzez brak osądu, cierpliwość, umysł początkującego, zaufanie, brak dążenia i odpuszczenie .
Praktykując Jogę i Mindfulness otwieramy się w pełni na świat a przede wszystkim zaczynamy CZUŚ SIE DOBRZE WE WŁASNYM CIELE.

Joga dla nastolatków

Uczestnicy tych zajęć, wykonują podstawowe asany. Podczas rozciągania, wzmacniania i koncentracji na oddechu,  młodzież uczy  się wytrwałości, samoświadomości, koordynacji, balansu i kontroli ciała . Korzysta również z  technik  relaksacji, medytacji czy świadomego  oddechu. Postawa ciała się poprawia, siła mięśni szkieletowych rośnie i stawy są bardziej ruchome. Korzyści psychiczne i emocjonalne obejmują poprawę pewności siebie, szacunku do siebie i  otoczenia, relaksację, spokój oraz uważność. Zajęcia mogą również poprawić jakość snu, łagodząc objawy stresu i lęku u młodego człowieka. 
Na zajęcia zapraszamy osoby wieku 10-15 lat.

Yin joga
i głęboka relaksacja

Nazywana „akupunkturą bez igieł” opiera się na filozofii yin oraz yang, czyli przeciwstawnych energiach, które definiują naturę. Jest to idealna praktyka mindfulness pozwalająca na głębokie rozluźnienie oraz odpoczynek fizyczny i mentalny. Każda z pozycji yin trzymana jest kilka minut, co pozwala nam wejść głębiej w swoje ciało – w siebie, aby uaktywnić tkankę łączną oraz stawy, rozciągnąć ścięgna, ale przede wszystkim, by poddać się chwili obecnej, grawitacji, własnemu oddechowi, a także napływającym emocjom.

Joga dla seniorów 60+

Zajęcia dla tych, którzy uważają, że życie zaczyna się po 60. Do tych zajęć nie trzeba mieć żadnego przygotowania ani świetnej kondycji. Zajęcia są prowadzone w spokojnym rytmie z uwzględnieniem zmian, jakie zachodzą u osób powyżej 60. roku życia. Wykorzystujemy dużo pomocy, aby każdy był w stanie wykonać asany. Zajęcia trwają 60 minut.

Joga w ciąży

Zajęcia przeznaczone dla pań od 14 tygodnia ciąży przebiegającej bez powikłań. Kombinacja wzmacniających, rozciągających, otwierających oraz relaksujących pozycji prowadząca do poprawy samopoczucia w czasie ciąży oraz przygotowująca ciało do porodu. Poprzez bezpieczną, budującą siłę i wytrzymałość praktykę ćwiczące stają się bardziej świadome swojego ciała i oddechu co dodaje pewności siebie i ułatwia poród. Na pierwsze zajęcia prosimy przynieść zaświadczenie od lekarza prowadzącego potwierdzające możliwość uczestniczenia w zajęciach jogi.

Jogalates

Jogalates to połączenie jogi i pilatesu. Obie aktywności stawiają na równi sprawność ciała i równowagę umysłu. Jogalates łączy wschodnia tradycje jogi z odkryciami żyjącego w XX w. Josepha Pilatesa. Zajęcia opierają się na pracy z oddechem, skupieniu, budowaniu siły, i elastyczności ciała, bardzo efektywnie wzmacniając przy tym mięśnie głębokie brzucha. Ćwiczenia pilatesowe wzmacniają mięśnie głębokie brzucha, co ułatwia wykonywanie bardziej skomplikowanych asan oraz uczą lekkosc w przejściach miedzy asanami oraz podczas codziennych aktywności. Praktyka asan na zajęciach poprawia z kolei koncentracje, wzmacnia, rozciąga i poprawia zmysł równowagi. 
 

Osiągnięcie relaksu ułatwi spokojna muzyka w tle.

Koncert mis i gongów

Terapia dźwiękiem i wibracją mis tybetańskich jest wciąż mało znana w Europie, ale w górach Tybetu stosuje się ją od tysięcy lat. Odpowiednia tonacja, częstotliwość drgań sprawia, że dźwięk dociera do każdej komórki organizmu dając odczucie pełnej harmonii, relaksu i radości. Jest to swego rodzaju uczta dla ciała i duszy skuteczna w przypadku osób prowadzących aktywny tryb życia, zrezygnowanych, wypalonych i zestresowanych. Więcej na: Facebook – Joanna Moje dźwięki.

ZOFIA NETTER© 2018. All rights reserved. 
Created with ♥ by Gienia CREATIE