Korzyści z praktyki jogi

Joga dla seniorów GdańskJoga to nie tylko ćwiczenia fizyczne, ale przede wszystkim styl życia. Po pewnym czasie nawet nie zauważysz, jak zacznie ona pozytywnie wpływać na inne obszary Twojego życia. Co możesz zyskać dzięki regularnej praktyce jogi? Zauważysz efekty na paru poziomach.

Poziom fizyczny

Kręgosłup

Poczujesz, że Twoje plecy i kark są mniej napięte i coraz rzadziej bolą, szczególnie, jeśli dużo czasu spędzasz w samochodzie lub przed komputerem. Wzmocnione mięśnie posturalne sprawią natomiast, że Twoja sylwetka będzie bardziej wyprostowana.

Ciało

– stanie się bardziej elastyczne, ale i mocniejsze, przez będzie Ci lepiej w swojej własnej skórze. Będziesz wyglądać młodziej i czuć się sprawniej. Regulując napięcie mięśniowe, możesz pozbyć się różnych dolegliwości, np. bólu głowy na tym tle.

Układ hormonalny

Joga pozytywnie oddziałuje na gruczoły dokrewne, regulując poziom wielu hormonów, które mają duże znaczenie dla naszego zdrowia i samopoczucia.

Układ krwionośny

Wiele asan jogi ma korzystny wpływ na serce i reguluje ciśnienie krwi, a odpowiednio dobrane pozycje mogą działać wspomagająco zarówno przy wysokim, jak i niskim ciśnieniu.

Układ oddechowy

Joga wymaga głębokiego odpowiedniego oddechu, który bardzo dotlenia nasz organizm. Otwarta klatka piersiowa i prawidłowe oddychanie działa korzystnie również na pracę pozostałych narządów wewnętrznych.

Układ pokarmowy

Poprzez regularne ćwiczenia możemy usprawnić swój metabolizm i pracę m.in. żołądka i jelit oraz unormować poziom cukru we krwi.

Poziom emocjonalny

Redukcja negatywnych skutków stresu

Poprzez czasem powolną, ale głęboką pracę nauczysz się radzić sobie też z problemami dnia codziennego. Łatwiej Ci przyjedzie mierzyć się z wyzwaniami w pracy, domu czy związku.

Nauka cierpliwości

W jodze nic nie przyśpieszysz, nie ma nic na siłę, ale jeśli poczekasz, będziesz wytrwała/wytrwały zauważysz efekty, zarówno na macie, jak i w życiu – tak jak kropla drąży skałę.

Spokój wewnętrzny

Praktykując, głęboko oddychasz, skupiasz się na tym, co jest w chwili obecnej, uczysz się nabierać dystansu i cieszyć się z tego, co jest. A potem wystarczy wracać do tego stanu.

Kontrola emocji

Wiele asan pokaże Ci, co drzemie w Twoim środku, pokaże Ci również, że emocje nie są straszne i nie muszą Tobą rządzić, możesz natomiast się z nimi zaprzyjaźnić.

Samopoznanie

Na macie poznasz siebie bardzo dobrze i to zarówno swoje mocne, jak i słabe strony, nauczysz się je akceptować i pokonywać kolejne ograniczenia. Zyskasz wyjątkowy kontakt ze swoim ciałem, a przez to zdobędziesz lepszy dostęp m.in. do swoich emocji i wiedzy, co się z Tobą dzieje, co przeżywasz. Możesz wtedy wziąć odpowiedzialność za swoje życie i pokierować nim tak jak chcesz.

Poprawa koncentracji

Joga wymaga skupienia i precyzji, przez co ćwiczymy nasz umysł i uczymy się ustawiać priorytety, przekładać rzeczy ważne nad te mało istotne.

Radość

Poczujesz wiele pozytywnych emocji, takich płynących z samego środka, bardzo ugruntowanych i budujących.

Joga to również spotkanie z wieloma fascynującymi ludźmi, świetny sposób na spędzenie wolnego czasu i ścieżka rozwoju. A co Tobie dała joga? Jaka jest Twoja osobista historia? Co Ci dała praktyka? Co zmieniła w Twoim życiu? Do zobaczenia na macie!