Aktywna ciąża

Ciąża jest trudnym okresem w życiu kobiety. Często występują wtedy bóle i inne dolegliwości, które wynikają z gwałtownych zmian hormonalnych oraz anatomicznych. Nawet zwykłe, codzienne czynności – takie jak stanie, siedzenie, spanie, chodzenie czy praca – stają się wyzwaniem.

Obecnie już nikt nie kwestionuję faktu, że aktywność fizyczna w ciąży przynosi wiele korzyści kobiecie i dziecku. Ćwiczące ciężarne mniej skarżą się na typowe ciążowe dolegliwości, łatwiej im kontrolować wagę ciała, mają łatwiejszy poród, a ich dzieci średnio mają więcej punktów w skali APGAR.

Mimo, że ciąża jest to stan fizjologiczny, to nasz organizm funkcjonuje inaczej i aktywność fizyczna powinna być dopasowana do innych potrzeb i wymagań. Kobieta w ciąży podejmuję aktywność fizyczną aby przejść ciąże w jak najlepszej formie fizycznej i psychicznej oraz jak najlepiej przygotować się do porodu. Nie jest to czas na wyczerpujące treningi, dbanie o sylwetkę czy bicie rekordów. Naszym zdaniem trening w ciąży powinien być ukierunkowany na większą świadomość ciała i jego potrzeby, budowanie wiary we własne możliwości, umiejętność radzenia sobie ze stresem i emocjami.

Zajęcia prowadzi Dorota Sudoł.

Zapisz się

Powrót do listy zajęć